/image/37/1/402-0501ab002.152183.707371.jpg
/image/37/1/402-0501ab002.152183.707371.jpg
ИСТОРИЯ

ИНОВАЦИИТЕ НА МАРКАТА PEUGEOT

Влагайки усилия в изследвания и развитие, Peugeot винаги се приспособява към нуждите на времето и винаги е една крачка напред. Повече от всякога иновациите са в основата на успеха на нашите превозни средства и двигатели.

1890

1-ви бензинов автомобил, оборудван с двигател Daimler

/image/44/0/type2-1890-02.152283.707440.jpg

Арманд Пежо изоставя парната технология и я заменя с бензиновата за  производството на първия бензинов автомобил Peugeot с 4 колела: тип 2, оборудван с двигател Daimler.

1929

Представяне на 201

Peugeot 201 е първият автомобил, който се възползва от оборотомер с нула на централна позиция. Той също е първият автомобил в света оборудван с независимо предно окачване (1931 г.). Неговият успех помага на Марката да преодолее икономическата криза в края на 20-те години.

1934

Първи автомобил със сгъваем покрив 401 : « l’Eclipse »

/image/43/3/c30-401-eclipse.152269.707433.jpg

По-късно тази функционалност е адаптирана за моделите 401, 402 и 601, а след това и при 206, 207, 307 и 308CC (патентована система Paulin).

1936

1-во производство на дизелови двигатели в Сошо (HL50)

/image/43/6/illus-1936-innovations.152275.707436.png

Peugeot въвежда  на пазара дизеловите двигатели от 1928 г. заедно с двигателя HL50, произведен в Сошо. С него са оборудвани всички лекотоварни автомобили на Марката, а по-късно и лимузината 402. Производството е (временно) спряно през 1939 г. заради Втората световна война.

1941

Производство на VLV, малък електрически автомобил

/image/43/7/illus-1941-innovations.152277.707437.png

Произведени са 337 бройки  от VLV (Véhicule Léger Électrique/Light Electrical Vehicle), като решение на ограниченията, свързани с горивните автомобили. Години по-късно електрическият Peugeot 106 държи световния рекорд за  продажба на автомобил с нулеви емисии.

1955

Лансиране на 403 и 1-ва колаборация с Pininfarina

/image/43/1/403-1966.707431.jpg

Peugeot 403 е първият френски автомобил, серийно оборудван с дизелов двигател. През 1959 г. се превръща в първия автомобил в света, оборудван с електромагнитен вентилатор с възможност за изключване (патент на Peugeot).

1965

Лансиране на 204

/image/43/4/c41-204-berline.152271.707434.jpg

204 е пърият автомобил на Марката с предно предаване, оборудван с двигател с олекотени сплави и горен разпределителен вал, напречна скоростна кутия, четири независими колела и предни дискови спирачки.

1967

Лансиране на най-малкия алуминиев дизелов двигател в света

/image/43/0/204cabriolet-1965-02.152263.707430.jpg

Лансиран от Peugeot в края на 60-те години, през 1973 г. той се превръща в стандартно оборудване на всички седани на Марката.

1998

Представяне на двигателите Diesel HDi

/image/43/8/illus-1998-innovations.152279.707438.png

Лансиране на първите двигатели Diesel HDi (при 406). Дизеловата система на Марката осигурява подобрено пътно поведение и намалява разхода и емисиите.

Представена и тествана при SUV автомобилите PEUGEOT, технологията BlueHDi позволява намаляване на NOx емисиите с до 90% и на фините частици с до 9,99%. Тази технология е разпозната като най-ефективната на пазара за ограничаване на дизеловите емисии, както и на CO2 емисиите и разхода на гориво.

2000

Първият филтър за фини частици в света

/image/43/9/peugeot-diesel-2015-159.707439.jpg

Лансиране на първия в света филтър за фини частици FAP (Filtre à Particules) при 607.

2011

1-ви в света двигател «Full Hybrid 4» при 3008

/image/43/2/3008hybrid4-1003techbis-j.152267.707432.jpg

Намалява разхода на гориво с 35%, CO2 емисиите (99 г) и  осигурява режим с нулеви емисии на CO2.

2015-2016

Двигател на годината в категория двигатели от 1л до 1,4л

/image/44/2/peugeot-essence-2015-135-fr.707442.jpg

По случай 17то, 18то и 19то издание на международните награди „Двигател на годината“ в Щутгарт, журито от международни журналисти връчва наградите „Двигател на годината“ за 2015 г., 2016 г. и 2017 г., категория от 1.0л до 1.4л, на 3-цилиндровия PureTech 1,2 турбо бензинов двигател, разработен от PSA Group.