Влагайки усилия в изследвания и развитие, Peugeot винаги се приспособява към нуждите на времето и винаги е една крачка напред. Повече от всякога иновациите са в основата на успеха на нашите превозни средства и двигатели.
Арманд Пежо изоставя парната технология и я заменя с бензиновата за производството на първия бензинов автомобил Peugeot с 4 колела: тип 2, оборудван с двигател Daimler.
Peugeot 201 е първият автомобил, който се възползва от оборотомер с нула на централна позиция. Той също е първият автомобил в света оборудван с независимо предно окачване (1931 г.). Неговият успех помага на Марката да преодолее икономическата криза в края на 20-те години.
По-късно тази функционалност е адаптирана за моделите 401, 402 и 601, а след това и при 206, 207, 307 и 308CC (патентована система Paulin).
Peugeot въвежда на пазара дизеловите двигатели от 1928 г. заедно с двигателя HL50, произведен в Сошо. С него са оборудвани всички лекотоварни автомобили на Марката, а по-късно и лимузината 402. Производството е (временно) спряно през 1939 г. заради Втората световна война.
Произведени са 337 бройки от VLV (Véhicule Léger Électrique/Light Electrical Vehicle), като решение на ограниченията, свързани с горивните автомобили. Години по-късно електрическият Peugeot 106 държи световния рекорд за продажба на автомобил с нулеви емисии.
Peugeot 403 е първият френски автомобил, серийно оборудван с дизелов двигател. През 1959 г. се превръща в първия автомобил в света, оборудван с електромагнитен вентилатор с възможност за изключване (патент на Peugeot).
204 е пърият автомобил на Марката с предно предаване, оборудван с двигател с олекотени сплави и горен разпределителен вал, напречна скоростна кутия, четири независими колела и предни дискови спирачки.
Лансиран от Peugeot в края на 60-те години, през 1973 г. той се превръща в стандартно оборудване на всички седани на Марката.
Лансиране на първите двигатели Diesel HDi (при 406). Дизеловата система на Марката осигурява подобрено пътно поведение и намалява разхода и емисиите.
Представена и тествана при SUV автомобилите PEUGEOT, технологията BlueHDi позволява намаляване на NOx емисиите с до 90% и на фините частици с до 9,99%. Тази технология е разпозната като най-ефективната на пазара за ограничаване на дизеловите емисии, както и на CO2 емисиите и разхода на гориво.
Лансиране на първия в света филтър за фини частици FAP (Filtre à Particules) при 607.
Намалява разхода на гориво с 35%, CO2 емисиите (99 г) и осигурява режим с нулеви емисии на CO2.
По случай 17то, 18то и 19то издание на международните награди „Двигател на годината“ в Щутгарт, журито от международни журналисти връчва наградите „Двигател на годината“ за 2015 г., 2016 г. и 2017 г., категория от 1.0л до 1.4л, на 3-цилиндровия PureTech 1,2 турбо бензинов двигател, разработен от PSA Group.
НУЖНА ЛИ ВИ Е ПОМОЩ?
ГАМАТА НА PEUGEOT
Карта на сайта