НАШИТЕ ДОВОЛНИ LEV КЛИЕНТИ
1. Какви са според Вас предимствата на електрическите автомобили пред конвенционалните, както и недостатъците?
2. Какво Ви накара да изберете електрически автомобил с марка PEUGEOT и кой модел избрахте?
3. Къде предпочитате да използвате Вашия автомобил, в града или извън него?
4. Необходимо ли е да планирате по различен начин Вашето пътуване с този тип автомобил, спрямо автомобил с конвенционален двигател?
5. Основен или втори автомобил за Вас е електрическият?
6. По-ниски ли са разходите за електрически автомобил според Вас?
7. Доставя ли Ви удоволствие при шофиране Вашият електрически автомобил?
1. Какви са според Вас предимствата на електрическите автомобили пред конвенционалните, както и недостатъците?
- Предимствата, които аз намирам и които се отнасят за мен са няколко.
- На първо място за мен лично е безплатното и неограничено паркиране в платените сини и зелени зони. Моята месторабота е в центъра на града в синя зона и до преди да си взема електрически автомобил, постоянно мислих колко време ще ми трябва, за да знам колко време да отбележа на талончето или да пусна платен смс. В други случаи пък минават двата часа които имаш право на паркиране, пък на теб ти трябват поне още един два и ти се налага или да седиш при автомобила и да изчакаш известно време докато успееш да заплатиш нов час или да го преместиш.
- На второ място нареждам ниската цена за придвижване. Всеки вижда какви са цените на горивата по бензиностанциите.
Давам кратък пример. Изминаването на 100км градско с дизелов автомобил от класа на моето електрическо Peugeot е-208, би коствало около 7 литра на 100км или 17,50 лв. При зареждане на електрически автомобил на публични зарядни станции, където цената на КW e 0,90 лв. при разход 16kw за 100км това се равнява на 14,40лв. В домашни условия цената е още по-изгодна. Зареждам на цена от 0,20лв на KW - това прави 3,20 лв. за 100км. Така разходът ми на месец за 1500км е 48 лв. Разбира се, трябва да имаш условията за това. Аз съм си монтирал зарядна станция, българско производство за 1150лв на монофазен ток с мощност 7,4kw на час. Това прави зареждането на батерията възможно в рамките на 4-5 часа. Тук е момента да кажа, че аз правя с едно зареждане на батерията около 250км градско, без пестене. Карам на климатик летните дни и на парно зимните. Обикновено зареждам батерията на около 3-4 дни веднъж, когато тя достигне около 20%.
За мен това са двете най-важни предимства на електрическите автомобили, както и тишината в купето. Също така, удобството сутрин да запалиш колата и да тръгнеш веднага, без да чакаш да загрява двигателят. Още едно предимство е и липсата на обслужване на масла и филтри., коеот си е доста голям плюс. Всичко това спестява около 500лв. на година. Друго предимство е, че си освободен от годишен данък което също пести пари.
Обобщено: Безплатни зони за паркиране, евтино придвижване, без обслужване и смяна на масла и филтри, без годишен данък, тръгване без да чакаш да загрява двигателят и тишината в купето.
- Като известен недостатък от моя опит мога единствено да отбележа малкия пробег при извънградско шофиране, около 150км при скорост от 130км/ч и до двама души в купето. Също така, свободата да тръгнеш и да пътуваш без да правиш план къде ще спираш да зареждаш, дали до станцията ще ти стигне батерията при дадена скорост, ще има ли чакащи на. станциите, колко ще са, ще работят ли всички, коя апликация е за тази станция и всякакви такива сложнотии, които трябва да се оправят в бъдеще. Това ще улесни извънградско пътуването с електрически автомобили. На този етап предпочитам да пътувам с конвенционален двигател, извън града. Ще изчакам докато направят достатъчно големи батерии за пробег, от около 600км със скорост от 140-150км/ч, без ограничение на багаж и използване на климатик или парно.
2. Какво Ви накара да изберете електрически автомобил с марка PEUGEOT и кой модел избрахте?
- Честно казано, г-н.Калоян Кутин е факторът, които ме накара да мина на електрическо PEUGEOT. Той е и човекът заради, който през всичките години сме взимали различни модели на марката. Но конкретно за електрическото ми PEUGEOT, той ни покани на тест-драйв, след което ми бяха нужни само няколко дни, за да стигнем до покупка.
Самият автомобил е направен изключително добре. Просто, като седнеш на шофьорското място всичко е перфектно направено. Изпитваш истинско удоволствие от шофирането и е много забавен за управление. Страшно много ми допада малкият спортен волан. За първи път карах Peugeot 308 преди доста години с подобен волан и много ми хареса още тогава.