ОТБОРЪТ PEUGEOT TOTAL ЗАПОЧВА НОВО ПРИКЛЮЧЕНИЕ

ОТБОРЪТ PEUGEOT TOTAL ЗАПОЧВА НОВО ПРИКЛЮЧЕНИЕ

PEUGEOT TOTAL

Световният рали крос шампионат на FIA в 12 кръга стартира, а с него и най-новата глава от историята на PEUGEOT в моторните спортове.

• Отборът PEUGEOT Total влиза в Световния шампионат с пълна подкрепа от производителя за 1ви път, с 3 автомобила в 3 различни цвята за 3-ма талантливи пилоти. Деветкратният световен рали шампион Себастиан Льоб заедно с шведа Тими Хансен ще се състезават с най-новия суперавтомобил PEUGEOT 208 WRX с мощност 560 к.с. и ще бележат точки за отбора. Изгряващата млада надежда Кевин Хансен ще се състезава с обновена версия на автомобила от 2017 г. в категорията индивидуално участие. И трите състезателни машини на PEUGEOT ще бъдат постепенно обновявани по време на сезона, като нови разработки ще бъдат непрекъснато подготвяни в завода от инженерите на PEUGEOT Sport.

• След шейкдаун във Версай, Франция, предхождан от предишни тестови сесии – като официалната сесия в Силвърстоун в края на март – отборът PEUGEOT Total e готов да се заеме с напълно ново спортно предизвикателство. Въпреки че продължава да разчита на фамилията Хансен, най-успешната династия в дисциплината – с Кенет Хансен (14-кратен европейски рали крос шампион) като Мениджър на отбора и Сузан Хансен (единствената жена шампион в историята на европейския рали крос шампионат) като Спортен координатор – сега в дисциплината се хвърля пълен официален отбор на PEUGEOT Sport.

• Първият кръг от сезона ще се състоя в събота и неделя (14-15 април) на пистата Сиркуит де Каталуня в Монтмело, северно от Барселона, домакинът на испанската надпревара Гран при във Формула 1, която има и рали крос писта от 2015 г. Асфалтът е с нова настилка от миналата година, предоставящ по-високи нива на сцепление в сравнение с преди, с изцяло нова стартова отсечка. Обиколката е общо 1,133 километра, състоящи се от 60,4% асфалт и 39,6% чакъл. Това е една от най-бързите писти в календара, като рекордът за рали крос обиколка към настоящия момент е 42,971 секунди, постигнат миналата година.

n66

Брюно Фамен, Директор на Peugeot Sport „Ние сме нов отбор, изправен срещу някои много силни и опитни опоненти, с нарастваща степен на ангажираност от страна на производителя. Първото и най-голямо предизвикателство, пред което се изправяме в Барселона, е просто това да подготвим нашия собствен отбор – който до голяма степен е формиран от хора, чиито най-скорошен опит е в рали рейдовете – за много по-различните изисквания на рали кроса. Има и изобилие от нови автомобили, така че конкуренцията е по-тежка от всякога. Този уикенд ще бъде преди всичко за обучение и тренировка на отбора. След това по време на годината ще трупаме опит и подобрения с цел да печелим състезания във втората част на сезона.“

Кенет Хансен, Мениджър на отбора PEUGEOT Total „Обратната връзка от пилотите е добра и всички са с положителна нагласа. Не можеш да направиш революция за една зима, но можеш да станеш по-добър и се надяваме да се преборим. Сигурен съм, че нашите съперници също не са бездействали, затова са трудна цел и трябва да постъпваме умно. Имаше големи промени, благодарение на това, че PEUGEOT влиза с някои нови хора, но виждам голям ентусиазъм и стремеж от тяхна страна спрямо това ново предизвикателство, така че Сузан и аз сме тук да им помогнем да направят прехода. Барселона е добра писта, на която наистина можеш да използваш шасито и двигателя. Смятам, че новата стартова отсечка на пистата също е положителна промяна, тъй като би трябвало да доведе до по-малко инциденти при първия завой.“

Себастиан Льоб #9 (французин, роден на 26/2/74)
„Нашият шейкдаун беше добър и за мен беше полезно да вляза отново в ритъма на управление на рали крос автомобил, дори и накрая да се окаже съвсем различен от автомобил за Дакар или за Световния рали шампионат. Никога не съм имам сериозни трудности да се адаптирам от един автомобил към друг: това е, което винаги съм правил. Тестът е също добра възможност да се опитат различни настройки и да се види кое работи най-добре, знаейки също, че ние непрекъснато ще внасяме нови разработки в PEUGEOT 208 WRX през годината. Нямам търпение за Барселона; това е чудесно място, което винаги съм харесвал. В рали кроса винаги е трудно да си поставиш цел предварително и особено за първото състезание от сезона. Така че просто възнамерявам да дам най-доброто и ще видим какво ще се получи.“

Тими Хансен, #21 (швед, роден на 21/5/92)
„Провеждаме добра седмична подготовка за първото състезание в Барселона с шейкдаун във Франция и след това известно тестване. Очевидно не могат да се направят никакви големи промени само за няколко дни, но можем да правим всичко заедно и да изгладим някои дребни неща, които не са идеални. Усещам автомобила много познат в добрия смисъл, тъй като запазихме всички силни страни от миналата година – наистина добър баланс и усещане – но го обновихме в областите, където искахме да добавим още малко ефективност. Барселона винаги е била добра писта за мен лично: не мисля, че някога съм имал лошо състезание там. Настилката е с високо сцепление и би трябвало да пасва добре на нашия автомобил, но в края на краищата трябва да се отнасяме както към всяко друго състезание.“ евин Хансен, #71 (швед, роден на 28/5/98)
„Наистина съм развълнуван от началото на сезона! Пробвах моя заводски автомобил по време на шейкдауна и усещането беше добро. Последните ни тестове бяха с цел да потвърдим работата, която сме свършили през зимата, и да направим някои дребни настройки, за да сме напълно готови за Барселона. В началото на сезона ще се състезавам със спецификация от 2017 г. на PEUGEOT 208 WRX, но се чувствам уверен в работата, която екипът на PEUGEOT Sport планира за в бъдеще. Барселона е писта, която наистина обичам: пилотирал съм там в категория RX2, както и в Supercar, и там спечелих моята европейска титла през 2016 г., така че имам само хубави спомени. Настроен съм положително: това е страхотно място да започнем сезона и съм решен да извлека максималното от всяка възможност, която се отвори на пътя ми.

КАКВО Е РАЛИ КРОС?
Рали крос (WRX) е смесена дисциплина, съчетаваща рали и състезание на писта, провеждано с къса обиколка, която редува отсечки с асфалт с отсечки с чакъл. Първите състезания се провеждат като част от Британския шампионат на пистата Лиден Хил в Англия през 1967 г. През следващите няколко десетилетия е създаден Европейски шампионат, което води до стартирането на Световния рали крос шампионат на FIA през 2014 г. Краткият и бърз формат на състезанията привлича млада аудитория и е специално направен за видео, социални медии и телевизия. Целта на Шампионата е да стане за изцяло електрически автомобили в бъдеще.

СЪСТЕЗАНИЕ И ПРАВИЛА
Всяко двудневно събитие започва с жребий, който определя стартовата решетка за 1вия от 4-те квалификационни тура. Всеки автомобил участва в едно състезание (продължаващо 4 обиколки) от всеки квалификационен тур с 3 до 5 автомобила, стартиращи заедно в редица. Въз основа на резултатите от 4-те квалификационни тура (определен с точки), най-добрите 12 пилоти продължават към полуфиналите. Това са 2 състезания с по 6 обиколки, всяко с по 6 автомобила. Най-добрите три автомобила от всеки полуфинал отиват на финала, който също се провежда с 6 обиколки. Точки в Шампионата са присъждат след квалификационните турове, на полуфинала и на финала. Във всяко състезание от пилотите се изисква да направят веднъж „жокер обиколка“: допълнителна отсечка от пистата, която обичайно добавя около две до три секунди към времето на обиколката.