В състезанието за електромобили вземат участие 22 автомобила, които са разделени в две групи според капацитета на батерията - с мощност до 50 kWh и над 50 kWh. Състезателите в категорията с по-ниска мощност трябва да изминат дистанция от 300 км без да зареждат, а групата с над 50 kWh разстояние от 500 км. Porsche Taycan се наложи в категорията на по-мощните и далеч по-скъпи модели, докато Peugeot e-208 спечели в групата до 50 kWh.
Преди старта, състезателните екипи получиха списък с различни места в Литва. Всеки отбор трябваше сам да определи маршрута, по който да премине, като включи поне три от тези точки. Отборът с Peugeot e-208 и конкурентите им в същия клас трябваше да изминат поне 300 км отсечка от Вилнюс до Друскининкей.
Витолдас Милиус и Айдас Бубинас изчисляват перфектно маршрута си: включват две точки на интереси близо до Укмерге и една в Друскининкей, и пресичат финала с пробег от 305 км.
“Както бяхме планирали, автомобилът може да измине 300 км без допълнително зареждане. Решихме да караме икономично и избрахме точките на интереси спрямо това, без да се отдалечаваме от основните пътища,” каза В. Милиус.
Екипажът покрива почти цялото разстояние от 305 км с максимално разрешената скорост, като единственото изключение е магистралата Вилнюс-Укмерге, където максималната им скорост е била 100 км/ч (официалното ограничение на скоростта там е 130 км/ч). Този участък е първият от цялото 305 километрово трасе. Милиус и Бубинас не искат да рискуват ползването на прекалено много енергия на твърде ранен етап и избират оптимална скорост и консумация на енергия напълно успешно. Различните решения, приложени към пътуването дават резултат. Peugeot e-208 изминава разстоянието от 305 км за 3 часа 59 минути, изпреварвайки класиралия се на второ място с 4 минути.
НУЖНА ЛИ ВИ Е ПОМОЩ?
ГАМАТА НА PEUGEOT
Карта на сайта