ДВИГАТЕЛ НА ГОДИНАТА ЗА 3-ТА ПОРЕДНА ГОДИНА

Двигател на годината

PureTech - 1,2 бензин с турбо

По време на 18-тите награди „Двигател на годината“ в Щутгарт международно жури от журналисти присъди приза „Двигател на годината“ за 2017г. на 1,2-литровия трицилиндров бензинов двигател с турбокомпресор PureTech в категорията от 1 л до 1,4 литра.
Индустриален и търговски успех
Избирането на „Двигател на годината“ за трета поредна година потвърждава търговския успех на този двигател, който е наличен с мощност 110 к.с. и 130 к.с. (PureTech 110 S&S и PureTech 130 S&S).
Фактите:
- С над 850 000 броя, вече произведени в заводите Française de Mécanique в Дуврен (Франция) и в Сянян (Китай) от лансирането му през 2014 г., този двигател ще се произвежда и в завода в Тремери (Франция) от края на 2017 г., за да се посрещне увеличеното търсене и да се удвои производственият капацитет на този двигател във Франция. Годишното производство ще надхвърли 1 милион броя до 2019 г.
- 1,2-литровият PureTech във версиите със 110 к.с. и 130 к.с. се използва в над 90 модела в 70 държави. През 2017 г. той допринася за търговския успех на новите продукти на PSA Group, като новия SUV Peugeot 3008, избран за Автомобил на годината за 2017.
- На европейския пазар модулното семейство на 1,2-литровия трицилиндров Puretech представлява една трета от всички бензинови и дизелови двигатели на PSA Group.
По-мощен и екологичен двигател
Признат от пазара заради удоволствието при шофиране, което предлага дори при най-ниски обороти, 1,2-литровият трицилиндров двигател с турбокомпресор PureTech продължава да се усъвършенства и ще се възползва от значителни подобрения преди края на 2017 г. с увеличена динамика и намален разход на гориво (до 4%):
- въвеждане на филтър за твърди частици (GPF- Gasoline Particulate Filter) за намаляване на емисиите частици с над 75% за посрещане на изискванията на бъдещите стандарти, които ще влязат в сила от 2020 г. в Европа и Китай; - оптимизация на икономичността, благодарение на промените в циклите на изгаряне
и впръскване на горивото под налягане 250 бара; - намаляване на механичното триене и въвеждане на нов турбокомпресор;
- по-компактен размер на двигателя за оптимизиране на аеродинамиката (ползи по отношение на SCx).
Коментирайки наградата, Кристиян Шапел, Вицепрезидент „Двигатели и шасита“ на PSA Group, каза: „Получаването на тази награда потвърждава изключителното качество и динамика на бензиновите ни двигатели. Продължаваме да оптимизираме нашите двигатели с вътрешно горене, за да ги направим по-икономични и все по-екологични, като така отговорим по-добре на предизвикателствата на енергийния преход.“