PEUGEOT 308TCR ИЗЛИЗА НА МЕЖДУНАРОДНАТА СЦЕНА

PEUGEOT 308TCR излиза на международната сцена

Гамата на PEUGEOT SPORT

Гамата на PEUGEOT SPORT е подсилена през 2018 г. с новия PEUGEOT 308TCR. Автомобилът е разработен на базата, но със сериозни подобрения, на 308 Racing Cup, който от своя страна е базиран на PEUGEOT 308 GTi. Новият автомобил е предназначен за вълнуващата категория TCR, коронована от новостартираните серии WTCR.

• След PEUGEOT 208 Racing Cup и PEUGEOT 308 Racing Cup – които остават активни – PEUGEOT SPORT разгръща експертния си опит и подсилва гамата си от пистови състезателни автомобили с новия PEUGEOT 308TCR.

• Окачването, двигателят, предавателна кутия и аеродинамика на тази спортна версия на PEUGEOT 308 са специфични за TCR и международни пистови състезания като VLN (в Германия), CER (в Испания), CITE (в Италия), BGDC (в Белгия), както и за други състезания за издържливост като сериите „24-те часа на Льо Ман“.

• Поръчките започват на 3 януари 2018 г., като първите автомобили ще бъдат доставени през април 2018 г. Предлага се и каталог с технически опции. PEUGEOT 308TCR ще бъде изложен на щанда на PEUGEOT по време на Автомобилния салон в Женева в Швейцария на 8-18 март.



ЦИТАТИ
Брюно Фамен, Директор на PEUGEOT SPORT
„PEUGEOT 308 RACING CUP вече отговаряше на изискванията за TCR, но бързото развитие на шампионатите, базирани на регулациите на TCR, ни вдъхнови да отидем още по-далеч в търсенето на динамика, за да придружим амбициите на нашите клиенти по целия път до най-високото ниво – което от 2018 г. ще бъде представено от FIA World Touring Car Cup (WTCR). Така новият PEUGEOT 308TCR идва в точния момент, илюстрирайки сериозния ангажимент, който PEUGEOT SPORT има към своите клиенти. За да отговорим на техните очаквания, ние използвахме своя опит и познания, за да направим автомобил, който е конкурентен, надежден и изключително приятен за шофиране.“

Мейол Тил, Директор на PEUGEOT Citroën Racing Shop

„Появата на PEUGEOT 308TCR отговаря на силно търсене от страна на няколко силно оспорвани национални и международни състезателни серии. Нашата амбиция е да стъпим на следващото ниво, когато става въпрос за конкурентоспособност не само от спортна гледна точка, но и от икономическа. Текущите разходи бяха ключов фактор при разработването на автомобила без компромис с динамиката или надеждността. Някои сигурни технически решения и разумна продажна цена от 109 000 евро (преди данъци) ни позволиха да предоставим много конкурентен разход на километър от 4,5 евро без включени консумативи.“

ОБЕКТИВНИ РЕЗУЛТАТИ
PEUGEOT 308TCR е роден от PEUGEOT 308 Racing Cup, еталонът за пистов състезателен модел в PEUGEOT SPORT от 2016 г. Двата автомобила обаче се отличават с различни философии; PEUGEOT 308TCR категорично се цели в абсолютната динамика.

Двигателят THP се възползва от солидна основа, която вече е демонстрирала възможностите си да издържа на значителни количества мощност на литър. Много работа е свършена по всмукването на горивната смес, изпускателната система и турбокомпресора – което позволява на 4-цилиндровия двигател с турбокомпресор да развива 350 к.с. и 420 Нм въртящ момент от 3000 об./мин., като същевременно поддържа потенциала да покрие 5000 километра: почти двойно повече от необходимото за цял сезон на WTCR!

По отношение на трансмисията PEUGEOT 308TCR се възползва от специално проектирана скоростна кутия (подсилена в сравнение с PEUGEOT 308 Racing Cup): 6-степенна секвенциална скоростна кутия, управлявана от монтирани на волана лостчета.

Благодарение на значителното разширяване на следата и специфичното разположение на окачването, както и регулируемите антиролбари отпред и отзад, PEUGEOT 308TCR печели от отлично влизане в завоите и идеално управляема задна част.

Многобройните опции за настройка, налични за автомобила (височина на возията, следа и наклон на колелата – както отпред, така и отзад) позволяват настройката на шасито да бъде променяна за всяка писта, според всеки пилот.

По отношение на спирането PEUGEOT 308TCR е също добре оборудван, като използва вентилирани дискове Ø 378x34 мм с 6-бутални спирачни апарати отпред и дискове Ø 270x12 мм с 2-бутални спирачни апарати отзад.

Нова кутия на педалите – проектирана изцяло с мисъл за състезанията! – завършва всичко, като предоставя на пилота всичко необходимо да управлява автомобила по най-добрия начин..

100% TCR ВЪНШЕН ВИД.

Каросерията на новия PEUGEOT 308TCR е създадена съвместно от PEUGEOT SPORT и дизайнерите от „CENTRE DE STYLE PEUGEOT“, постигайки оптимална аеродинамика на атлетичния силует, благодарение на много разработки чрез CFD, и впечатляващ дизайн..

Предната част на каросерията – проектирана особено внимателно – позволява отлично движение на въздушния поток към радиатора и интеркулера – от съществено значение за динамиката и надеждността, докато сплитерът генерира максимално възможната притискаща сила, за да осигури стабилност на посоката. Задната част на каросерията се отличава с голям дифузьор, който произвежда допълнителна притискаща сила..

Естетиката на автомобила се допълва от характерни 18-инчови джанти, оборудвани с гуми с размер 27-65/18..

КОНКУРЕНТОСПОСОБНОСТ НА ВСИЧКИ НИВА Поръчките за PEUGEOT 308TCR са вече възможни на цена, фиксирана на 109 000 евро (преди данъци). Предлага се и каталог с опции, приложими незабавно. Всички автомобили ще бъдат доставени напълно сглобени, като първите клиенти ще получават доставките си от април 2018 г. Текущите разходи са били основно съображение при разработването на автомобила и ще възлизат на около 4,50 евро на километър (без данъци и консумативи)..

Техническите характеристики на автомобила означават, че PEUGEOT 308TCR е идеално пригоден да се изправи пред най-силните си съперници и да зарадва всички пилоти, търсещи възможно най-добрата динамика, докато текущите разходи ще удовлетворят отборите.