История

Открийте историята на Peugeot

предишен
напред
  • 1977

    country.common.previous
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5
    country.common.next
    • imagevelo1
    • imagevelo2
    • imagevelo3
    • imagevelo4
    • imagevelo5

    Peugeot печели Тур дьо Франс за 10-ти път

    През 1977 г., Peugeot печели за 10-ти път Тур дьо Франс с велосипед, благодарение на Бернар Тевене. Този рекорден брой победи без аналог до момента прави марката Peugeot легенда в колоездачните състезания. За този свой облик марката работи от 1886 г. чрез пускането в серийно производство на велосипеда „Grand Bi“ и чрез серийното производство на велосипеди с верижно задвижване под влиянието на Арман Пежо. През 1904 г. Peugeot печели Тур дьо Франс за първи път със състезателя Луи Труселие и влиза в историята на едно от най-големите спортни предизвикателства в света.


    Излязлата на пазара през 2011 г. велосипедна гама на Peugeot, наречена LEGEND, връща към живот вече модернизираните легендарни модели, които са донесли победата в Тур дьо Франс.


    Велосипедите Peugeot се обръщат към своето минало само за да посрещнат по-добре своето бъдеще. Производителят на велосипеди, Peugeot Cycles поднася иновации и изкушава с нови, модерни и пригодени за градски условия велосипеди, най-вече с гамите си ALLURE и RS. В наши дни велосипедите са в основата на загрижеността на Peugeot за околната среда, доказана чрез пускането на пазара на гамата електрически велосипеди E-bike. Велосипедите са израз на новия стил на Peugeot. С гамата DESIGN LAB и с пускането на пазара на лимитирана иновативна серия DL121, Peugeot Cycles доказва, че може да се обръща към миналото, докато в същото време успешно представя своето бъдеще.

  • 1810

    • 1810 diapo

    Началото на 200 години иновации от Peugeot

    Роден през 1734 година, Жан-Пиер Пежо слага началото на индустриалната история на семейство Peugeot. Той развива тъкачна дейност и оставя на наследниците си бояджийница, фабрика за производство на растителни масла и мелница за зърно.

    През 1810 година Жан-Пиер II и Жан-Фредерик, двамата синове на Жан-Пиер, основават фирмата Peugeot Frères. Собственост на Жан-Фредерик, семейната мелница за зърно е превърната в стоманолеярна „La famille Peugeot“. Освен прочутата мелничка за кафе, създадена през 1840 година, Peugeot допълват и развиват своята дейност: семейството произвежда още лентови триони, ресьори, дърводелски и зидарски инструменти, банели за корсети, арматури за чадъри, кринолини.

    Повече от 200 години по-късно, марката Peugeot си остава синоним на иновация и разнообразие. Иновация в сферата на електрическия автомобил и хибридните двигатели с пускането на пазара на Peugeot iOn през 2010-та и на 3008 HYbrid4 през 2012-та. Днес марката Peugeot си е осигурила място и извън автомобилната дейност. Освен с мелничките Peugeot – синоним на френския лукс по света – стандарт за иновация са също скутери и велосипеди Peugeot.

  • 1953

    country.common.previous
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5
    country.common.next
    • 1953 diapo c
    • 1953 diapo b
    • 1953 diapo a
    • 1953 diapo d
    • 1953 diapo e

    Първият скутер Peugeot S55 излиза на пазара

    От създаването през 1882 г. на „Grand Bi“ – първия велосипед на Peugeot с две различни по големина гуми, марката Peugeot е дала живот на много забележителни велосипеди: тандеми, триколесни велосипеди, състезателни велосипеди, мотори, мотопеди и скутери.


    Peugeot Scooters, основен участник в градската мобилност в Европа от 113 години насам, има честта да бъде първият производител на моторизирани двуколесни превозни средства в света.

    Авантюрата с придвижването на две колела започва във фабриката в Болию във Франш Конте, в която от 1898 г. се произвеждат няколко много успешни модела мотори. През 1953 г. компанията пуска на пазара първия скутер, модел S55. Затвърждавайки яркото си присъствие и на пазара на мотопеди, през 1974 г. Peugeot поставя рекорд, като продава 550 000 мотопеда, в това число и емблематичния Peugeot 103, който през 2011 г. празнува 40-годишнината от създаването си. Peugeot е оставил своя отпечатък в света на превозните средства на две колела и продължава да търси начини за създаване на иновации, чрез които да подобри гамата си, като например тази от 1982 г., когато пуска на пазара на 80cc SC/SX – първия скутер с пластмасова каросерия, и през 1995 г., когато се появява Scoot’Elec – пионер сред електрическите скутери, както и през 2002 г., когато лансира Elystar – първия скутер, оборудван с ABS спирачки, а през 2006 г. – и вдъхновените от автомобилостроенето GT скутери Satelis и Géopolis с обем на двигателя от 125 до 500 см3.


    През 2010 г. Peugeot Motorcycles се превръща в Peugeot Scooters и започва да продава продуктите си в Китай. През 2011 г. Peugeot Scooters още веднъж революционизира градската мобилност с пускането на пазара на e-Vivacity, 100% електрически скутер от ново поколение, както и с представянето, за първи път в света, на своя скутер на 3 колела Peugeot Metropolis Project 400i на 69-тото международно изложение на мотоциклети в Милано. Тези две нови попълнения допълват вече богатата гама от 20 различни модела с диапазон от 50 до 500 см3.

  • 1929

    country.common.previous
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5
    country.common.next
    • 1929 diapo b
    • 1929 diapo a
    • 1929 diapo c
    • 1929 diapo e
    • 1929 diapo d

    Peugeot 201 – преминаване към епохата на масово производство на автомобили

    През 1929 г. марката Peugeot пуска новия модел 6 CV, наречен 201 – това е първият автомобил, за който се прилага новата система за номериране от три цифри с нула по средата. Тази система служи и до днес за номериране на автомобилите Peugeot. Моделът 201, пуснат в масово производство в завода в Сошо-Монбелиар, бележи преминаването от манифактура към епохата на индустриалното производство за Peugeot. Успехът на 201 служи като отправна точка за създаването на първата гама нови автомобили на Peugeot, чието начало дава моделът 301, пуснат през 1932 г., както и моделите 401 и 601, които излизат в продажба през 1934 г. Преди началото на Втората световна война моделите 401, 301 и 201 ще бъдат съответно заменени от 402 през 1935 г., 302 през 1936 г. и 202 през 1938 г.


    Трите стълба на Peugeot днес са: системата на номериране от три цифри с нула по средата, развитието на широка и всеобхватна гама от автомобили и бързото актуализиране на моделите, което да отговори на очакванията на потребителите – тези три стълба имат стабилни основи, положени през 30-те години.


    През 2011 г. гамата от нови автомобили на Peugeot е съставена от наследниците на 201: Peugeot 206+ и Peugeot 207, които през пролетта на 2012 г. са заменени от Peugeot 208. Peugeot 208 допълва поколението на 8-ците, заедно с вече излезлите на пазара модели: 308, 308 SW, 308 CC, 508, 508 SW.

    С пускането на модел 1007 марката Peugeot добавя още една нула по средата, за да идентифицира новите модели, като SUV-овете Peugeot 4007, Peugeot 3008 Crossover и Peugeot 5008 Monospace. Независимо дали нулите по средата са една или две, гамата на Peugeot продължава да се обновява през 2012 г. с излизането на пазара на два нови хибридни автомобила: 508 RXH и 3008 HYbrid4.

  • 1889

    country.common.previous
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5
    country.common.next
    • 1889 diapo d
    • 1889 diapo c
    • 1889 diapo a
    • 1889 diapo b
    • 1889 diapo e

    Арман Пежо, една френска визия за автомобил

    През 1889-та, под вдъхновението на мечтателя Арман Пежо, Peugeot представя първия си едноименен автомобил: Serpollet-Peugeot, триколка на пáра, реализиран с Леон Серполе. По-късно, през 1890-та, Арман Пежо заменя пáрата с бензин и създава първата четириколка на бензин Peugeot: Type 2, снабден с двигател Daimler.


    От пáра на бензин, от кормило на волан, от колела на гуми. Благодарение на линията на промишлено сътрудничество със Serpollet, Daimler, Michelin, Арман Пежо не подминава нито една технологична новост за своето време.


    Тази линия на промишлено сътрудничество преминава през вековете, за да превърне през последните години Peugeot в един важен фактор в световното автомобилостроене. Сътрудничеството с Ford и BMW позволява производството на ефикасни двигатели с малки емисии на CO2: дизеловият двигател HDi FAP и бензиновите двигатели THP и VTI, по-съобразени с опазването на околната среда.


    Днес сътрудничеството с китайските производители Dongfeng и Changan позволява на марката Peugeot да завладява нови пазари по света. Така Peugeot остава верен на стремежа към завоевания и търсене на сътрудничества, завещан от Арман Пежо.

  • 1962

    country.common.previous
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    country.common.next
    • 1962 diapo b
    • 1962 diapo c
    • 1962 diapo d
    • 1962 diapo a

    От кабриолет 404 до RCZ: елегантността на стила Peugeot

    Peugeot е първият производител, който пуска кабриолети в серийно производство. През 1934 г. моделите на Peugeot 401 и 601 Eclipse излизат на пазара, снабдени с подвижен покрив – плод на въображението на стилиста Жорж Полен. Традицията на Peugeot в производството на купета и кабриолети продължава и след войната: кабриолетът 203 е изложен на Автомобилния салон в Париж през 1951 г., а купетата и кабриолетите 404 са пуснати на пазара през 1962 г. Изпълнен според цветовите решения на стилистите от Pininfarina, кабриолетът 404 се нарежда сред най-красивите френски автомобили през 60-те години. Дори съвременните колекционери го оценяват изключително високо.


    През 2011 г. марката Peugeot продължава да поддържа успеха на своите купета чрез гамата 207 CC, 308 CC, Coupé 407 и, разбира се, чрез Peugeot RCZ, пуснат през пролетта на 2010 г. От момента на излизането му на пазара спортното купе RCZ отбелязва ръст на продажби от над 30 000 бройки в цяла Европа. То се продава в над 80 страни по целия свят.

  • 1983

    country.common.previous
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    country.common.next
    • 1984 diapo b
    • 1984 diapo d
    • 1984 diapo a
    • 1984 diapo c

    Peugeot 205, оригиналност и характер

    През 1983 г. Peugeot пуска модела 205, а през 1984 г. и митичния 205 GTI. Моделът 205 Turbo 16 пък донася на Peugeot две шампионски титли от ралита, през 1985 г. и през 1986 г. Peugeot 205 е произведен в над 5 000 000 бройки. Наследникът му, Peugeot 206, пуснат на пазара през 1998 г., надминава това постижение, като от него са произведени 6 500 000 бройки.


    Търговският успех на 205 и на 206 позволява на марката Peugeot да прокара стратегията си за изнасяне на производствения процес зад граница. През 1998 г., Peugeot подписва договор с щата Рио де Жанейро за построяването на фабрика в Порто Реал, от която през декември 2010 г. излизат първите бройки на модела 206. Моделът Peugeot 207, появил се през 2006 г., става най-продаваният автомобил в Европа от 2007 г.


    Историята на успеха на марката Peugeot по отношение на серията с цифрата 2 продължава и през 2012 г. с пускането на новият Peugeot 208. Моделът 208, който се вписва в поредицата свои известни предци (205, 206, 207), бележи обаче едно истинско подмладяване на градския автомобил. Новият модел 208 символизира възраждането на Peugeot: нова предница с „плаваща“ решетка, оптимизиране на мястото за управление чрез добавянето на сензорен екран, намалени въглеродни емисии (87 г/км с дизелов двигател и 99 г/км с бензинов двигател). Моделът 208 има всички характеристики, за да бъде оригинален и характерен като своите престижни предшественици.

  • 1999

    country.common.previous
    • 1
    • 2
    • 3
    country.common.next
    • 1999 diapo c
    • 1999 diapo a
    • 1999 diapo b

    Peugeot се грижи за опазването на околната среда

    През 1999 г. моделът Peugeot 607 се появява на пазара с HDi двигател, оборудван с филтър за твърди частици (FAP). Това е световна премиера. Филтърът за твърди частици е самопочистващо устройство, което ограничава емисиите от дизеловите двигатели с 99,9%. Филтърът постепенно навлиза в голям брой HDi двигатели на Peugeot. Той допълва предимствата на HDi технологията за по-добра защита на околната среда.


    През същата година марката Peugeot стартира кампания „Въглероден кладенец“ в Бразилия със сътрудничеството на ONF (Национална служба по горите) и една френско-бразилска неправителствена организация. Това сътрудничество е посветено на борбата с парниковия ефект. След повече от 10 години съществуване, проектът бележи огромни успехи с 2 000 000 посадени дървета и 111 000 задържани въглеродни емисии.


    Днес марката Peugeot продължава с разработването на иновации с цел ограничаване изхвърлянето на въглеродни емисии. През 2011 г. Peugeot пуска своя микрохибридна технология e-HDi**, снабдена със Stop&Start* система от последно поколение. След Peugeot 508 и други модели се облагодетелстват от тази нова технология: модел 308, модел Partner Tepee, а също и моделите 3008 и 5008. От 2012 г. 30% от HDi моделите на Peugeot са снабдени с микрохибридна технология e-HDi. Peugeot си поставя амбициозна цел: да достигне 1 000 000 автомобила, снабдени с микрохибридна технология e-HDi на пазара от началото на 2013 г.

     

    *Stop&Start: Автоматична система за спиране и потегляне на двигателя.
    ** Технологията e-HDi позволява намаляване на разхода на гориво с 15% в градски условия, в сравнение с обикновен автомобил, и също с 40% по-бързо потегляне чрез подсилена система за стартиране на двигателя.

  • 2009

    country.common.previous
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5
    • 6
    • 7
    country.common.next
    • 2009 diapo c
    • 2009 diapo g
    • 2009 diapo a
    • 2009 diapo f
    • 2009 diapo e
    • 2009 diapo d
    • 2009 diapo b

    Победа за Peugeot на състезанието 24-те часа на Льо Ман

    През 2009 г. Peugeot Sport се налага с победа в състезанието 24-те часа на Льо Ман със своя модел 908 HDi FAP. Този триумф е наградата за страстта на марката Peugeot към моторните спортове: рали, рали рейд, състезания по писта и състезания за издръжливост.


    През 1985 г. и през 1986 г. Peugeot става световен шампион в рали шампионата с модела 205 Turbo 16. Peugeot печели също така ралито Париж-Дакар през 1987 г. и през 1988 г. с модела 205 T16, а след това, през 1989 г. и през 1990 г. –- с модела 405 T16.
    През ноември 2011 г. Peugeot печели отново с модел 908 HDi FAP като става победител в състезанието за издръжливост ILMC (Международна купа на Льо Ман) и бележи двойна победа в Джухай в Китай. Peugeot продължава да пише най-хубавите страници на автомобилния спорт и позволява на клиентите си да се ползват от иновациите в състезателните автомобили, като ги пренася в автомобилите от гамата на компанията.

     

    Peugeot се посвещава също на футбола, голфа, тениса и ръгбито. През 1928 г. компанията става основател и единствен акционер на футболен клуб Сошо-Монбелиар, Peugeot печели френския футболен шампионат през 1935 г. и през 1938 г., триумфира за Купата на Франция по футбол през 1937 г. и още по-скоро, през 2007 г.

    Като партньор на Peugeot Open на Франция вече 14 годиини и като официален партньор на Турнира на Lancôme до 2003 г., Peugeot прави инвестиции в голфа и през 2010 г. пуска модела Peugeot RCZ Cup.


    През 1989 г. компанията става партньор и официален превозвач на отбора на Франция по тенис. От 1989 г. Peugeot пуска на пазара специални серии „Ролан Гарос“, които варират от модела 205 седан до днешните модели 207 CC и 308 CC.
    През ноември 2011 г., след 15-годишно партньорство с отбора по ръгби на Тулуза, Peugeot пуска лимитирана серия 207 Stade toulousain.

  • 2010

    country.common.previous
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5
    • 6
    • 7
    country.common.next
    • 2010 diapo f
    • 2010 diapo c
    • 2010 diapo d
    • 2010 diapo g
    • 2010 diapo b
    • 2010 diapo e
    • 2010 diapo a

    200 години Peugeot

    През 2010 г., по случай 200-годишнината на марката Peugeot, лъвът, емблемата на Peugeot, е преобразен. Дизайнерите на Peugeot успяват да го направят по-семпъл, по-динамичен, и то благодарение на новата му позиция и новия начин на движение. Този нов лъв идеално пасва на девиза на марката “Motion & Emotion”! По повод годишнината си марката Peugeot хвърля поглед в бъдещето: на Автомобилния салон в Женева през 2010 г. тя представя концептуалния автомобил EX1 - 100% електрически автомобил, който може да подобри много световни рекорди по най-бързо потегляне от място.


    За да отбележи своята 200-годишнина, Peugeot пуска също така луксозното си купе от гамата RCZ и въвежда поредната иновация, като пуска на пазара новия, 100% електрически градски автомобил – Peugeot iOn. Peugeot подсилва позициите си в международен план с пускането на модела 408 в Китай и в Латинска Америка, от Ахагар до Бразилия.


    Peugeot разширява автомобилната си гама, но същевременно и гамата си от услуги. Стартиралата през 2010 г. услуга Mu By Peugeot, вече PeugeotRent, позволява наемането на велосипеди, скутери, мотори и аксесоари за тях през седмицата или през уикенда в най-големите европейски градове.


    Силна със своите 200 години история и иновации, марката Peugeot обединява облика на автомобила на бъдещето с търсенето нарешения по отношение на предизвикателствата пред околната среда и мобилността. След излизането на пазара на луксозния седан 508 през 2011 г. Peugeot пуска през 2012 г. и моделите 208, 3008 HYbrid4 ,508 RXH и 4008.